pozycjonowanie stron

SEO i google. Dobrana para

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorców interesuje się pozycjonowaniem swoich stron internetowych. Nie wszyscy jednak wiedzą na czym dokładnie polega SEO. Czy warto zlecać pozycjonowanie profesjonalnym firmom?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w najprostszym ujęciu można określić, jako zbiór licznych zadań, które będą bardzo pozytywnie oddziaływały na wyświetlanie się danej strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Koniecznie trzeba zaznaczyć, że jednym z bardziej istotnych czynników, które mają wpływ na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania jest konkurencja.

Co to jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) w dosłownym tłumaczeniu będzie oznaczało optymalizację pod wyszukiwarkę. W najprostszym możliwym ujęciu jest to proces, którego zadaniem jest poprawienie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Bardzo duża liczba osób uważa, że seo jest procesem związanym tylko i wyłącznie z optymalizacją witryny. Warto wiedzieć, że konieczne jest wykonanie znacznie więcej działań. Jest to bowiem zarówno poprawa technicznych aspektów strony internetowej, zdobywanie linków pozycjonujących z innych witryn, jak i rozbudowa treści.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie profesjonalistom?

Profesjonaliści przede wszystkim nie myślą szablonowo. Opracowują indywidualną strategię dla poszczególnych klientów. Firmy specjalizujące się w SEO mają ponadto dostęp do najbardziej zaawansowanych narzędzi, dzięki którym możliwe jest bezproblemowe sprawdzanie pozycji w google. Doskonałym przykładem może być firma Blumo.

Bardzo istotne znaczenie mają także treści umieszczane na stronach internetowych. Osoby samodzielnie wykonujące SEO mogą sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się ile wynosi pozycjonowanie stron cena. Wszystko uzależnione jest od zakresu świadczonych usług.

Wpływ pozycjonowania stron na wyszukiwanie w google

Oczywiście prawidłowo wykonywane pozycjonowanie będzie miało bardzo duży wpływ na pozycję poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania. Konieczne jest przede wszystkim wykonanie odpowiedniej optymalizacji strony internetowej. Kolejną istotną kwestią będzie optymalizacja treści pod właściwie wybrane słowa kluczowe. Niezbędny jest oczywiście regularny monitoring pozycji. Jeżeli wymienione aspekty będą wykonane przez profesjonalną firmę np. Blumo, można spodziewać się satysfakcjonujących efektów.

Krótka historia pozycjonowania

Nie jest niestety możliwe określenie kiedy dokładnie narodziło się pozycjonowanie. Na samym początku webmasterzy różnymi działaniami chcieli zmusić wyszukiwarki, by ich strony były wyżej wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Pierwsze poważne kroki podjęli jednak programiści CSSa i HTMLa, którzy zaczęli stosować nie do końca uczciwe praktyki. Doskonałym przykładem było dawanie białego tekstu na białym tle. Użytkownicy oczywiście tego nie widzieli, z kolei wyszukiwarki otrzymywały ogromną ilość odpowiednio przygotowanej treści.

Sytuacja uległa zmianie w momencie, gdy Google zaczęło dominować zdecydowanie na rynku wyszukiwarek. Warto również zaznaczyć, że internet stał się wtedy miejscem korporacyjnych biznesów. Algorytmy układające wyniki wyszukiwania stały się natomiast znacznie bardziej strzeżonymi arcydziełami programowania niż technologie wojskowe.

 

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone