Proces SEO

Proces SEO - jak przebiega?

W ostatnim czasie wiele firm zastanawia się, jak podnieść widoczność swojej biznesu w sieci. Warto wiedzieć, że same kanały social media czy strona internetowa to nie wszystko. Konieczne jest także sprawienie, żeby na trafili na nią użytkownicy. Aby trafić w Internecie do potencjalnych klientów, warto zadbać, aby strona internetowa wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pomóc może w tym pozycjonowanie i optymalizacja SEO.

  1. Search engine optimization (SEO) - na czym to polega?
  2. Optymalizacja a pozycjonowanie strony internetowej
  3. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych
  4. Proces optymalizacji strony internetowej - jak przebiega?
  5. Czy optymalizacja strony internetowej jest zawsze konieczna? 

Search engine optimization (SEO) - na czym to polega?

SEO (ang. search engine optimization), to optymalizacja strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych. W Polsce przy tworzeniu i optymalizacji strony najczęściej bierze się pod uwagę wymagania i algorytm Google, z której korzysta najwięcej użytkowników sieci.

Celem Seo jest przystosowanie strony do algorytmów Google służy wypozycjonowaniu strony, czyli sprawieniu, że będzie wyświetlać się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Warto wiedzieć, że sam proces może trwać nawet kilka miesięcy, a jego efekty są widoczne m.in. w google search console. Aby dowiedzieć się więcej, warto wejść na stronę blog Zgred.pl.

Optymalizacja a pozycjonowanie strony internetowej

Określenie optymalizacja często wymiennie używa się ze słowem pozycjonowanie. Warto wiedzieć, że optymalizacja jest częścią pozycjonowania, jednak samo  obejmuje szerszych zakres czynności, które określić można jako search engine marketing.

Optymalizacja skupia się przede wszystkim na samej witrynie i jej dopasowania do spełnienia wymagań, które stawia wyszukiwarka Google. Wszystko po to, aby strona była przyjazna robotom wyszukiwarek. W efekcie witryna jest lepiej oceniania, a sama strona wyświetla się na wyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

W trakcie pozycjonowania przeprowadza się także działania off page SEO. Oznacza to działanie także poza samą stroną, np. zdobywanie linków prowadzących do witryny.  To także szereg działań, które mają zbudować zaufanie do witryny. Można zrobić to np. udzielając się na forach, blogach oraz innych stronach pisząc eksperckie artykuły i oferując porady.

Biorąc pod uwagę liczbę działań, które wykonać należy w trakcie pozycjonowania, trudno zrobić to samodzielnie. Tym bardziej, że algorytm wyszukiwarki często ulega zmianom i konieczne jest regularne dostosowywanie do niego serwisu internetowego. Z tego powodu warto skorzystać z usług SEO agencji, zajmującej się optymalizacją strony, takiej jak Zgred.

Proces optymalizacji strony internetowej - jak przebiega?

Proces SEO skupia się na usprawnieniach w obrębie witryny. Na samym początku konieczny jest audyt SEO i ustalenie strategii SEO, następnie analiza słów kluczowych, czyli ustalenie fraz kluczowych, zadbanie o mapę witryny i linkowanie wewnętrzne, a także rodzaj struktury strony. Strony internetowe, aby wyświetlać się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, powinny posiadać także linki tekstowe i profil linków. Aby skutecznie przeprowadzić działania SEO, konieczne jest działanie na wielu frontach, nastawione na algorytmy wyszukiwarek.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych

Optymalizację strony internetowej należy przeprowadzić na kilku płaszczyznach, pod kątem merytorycznym i technicznym. Konieczne jest także zadbanie o strukturę strony i adresów internetowych. Oprócz tego warto zadbać o UX, czyli dostosowanie strony do potrzeb użytkownika - czytelność i łatwość w nawigacji. Internauci cenią także wysoką jakość merytoryczną. Podczas tworzenia treści ważna jest analiza słów kluczowych. Liczy się zarówno jakość tekstów. Oprócz tego ważne jest formatowanie treści, dodanie nagłówków i punktorów. Z punktu widzenia SEO liczy się także wydajność strony. Warto sprawdzić, jak szybko pojawiają się na stronie video i grafiki, a także jakiej są jakości.

Czy optymalizacja strony internetowej jest zawsze konieczna?

Użytkownik internetu, będący potencjalnym klientem, może trafić na stronę poprzez wiele kanałów, np. reklamy, kanały social media czy odnośniki z innych stron. Biorąc jednak pod uwagę liczbę osób, które codziennie korzystają z wyszukiwarki, wpisując interesujące ich frazy kluczowe (słowa kluczowe), warto zainteresować się także działaniami pod kątem SEO. Wyniki wyszukiwania mogą stać się źródłem wielu nowych klientów.

Warto wiedzieć, że większość internautów wchodzi na strony, które znajdują się wysoko na liście wyników w wyszukiwarkach internetowych. Mniejszą popularnością i zaufaniem cieszą się natomiast płatne reklamy. Z tego powodu warto zainteresować się korzyściami, jakie daje optymalizacja.

Dzięki odpowiednim działaniom witryna znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, a klienci szybko dotrą do konkretnych stron.

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone