przesyłki kurierskie

Kurier w sklepie internetowym

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak ważnym elementem jego funkcjonowania są przesyłki. Nadanie paczki to kluczowy moment w procesie zakupowym online, dlatego warto wybrać kuriera, który bezproblemowo zrealizuje wymaganą ilość zamówień. W artykule podpowiadamy, czym kierować się przy wyborze kuriera dla sklepu internetowego i jak zorganizować sprawną wysyłkę paczek. Poznaj koszty kuriera oraz zalety, jakie płyną z zawarcia takiej współpracy.

Kurier dla sklepu internetowego – wybór przewoźnika i korzyści

Aby dowiedzieć się, jaki kurier w sklepie internetowym będzie najlepszym wyborem, warto prześledzić oferty przewoźników przygotowane specjalnie dla firm. Dzięki temu dowiesz się, kto oferuje najbardziej atrakcyjne ceny i łatwy sposób nadawania przesyłek. Oferty poszczególnych przewoźników znajdziesz na ich oficjalnych stronach internetowych. Sprawdź propozycje przygotowane przez czołowych przedstawicieli branży w Polsce, np. InPost, DPD czy DHL. Firmy te często współpracują z platformami sklepowymi, nieustanie pozyskując nowych klientów. W przygotowanych przez ich przedstawicieli ofertach możesz sprawdzić ceny przesyłek w zależności od liczby nadawanych paczek i ogólne zasady dotyczące wysyłek z Twojego sklepu internetowego. To szczególnie pomocne dla tych sprzedawców, którzy są nowi w e-commerce i chcą zamówić kuriera po raz pierwszy. W trakcie rozmowy o przesyłkach kurierskich warto negocjować z dostawcami. Skuteczne rozmowy z konkurencyjnymi markami mogą pomóc w tańszym nadaniu przesyłki i precyzyjnym dopasowaniu oferty do twoich wymagań. Koniecznie dowiedz się, jak wyglądają transakcje pieniężne w przypadku wyboru płatności przy odbiorze i co dzieje się w sytuacji zwrotów czy reklamacji. Wszystkie te elementy wpływają nie tylko na komfort klienta, ale także sprzedawcy, dlatego warto wziąć je pod uwagę.

Jakie korzyści zyskują sklepy internetowe w wyniku współpracy z firmą kurierską? Najważniejszą z nich jest sprawna realizacja zamówień, która znacznie wpływa na zadowolenie klienta z zakupów w danym sklepie. Wysyłka kurierem pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Po dokonaniu zamówień przez klientów sprzedawca lub jego pracownicy kompletują zakupione przedmioty i pakują je. Tak przygotowane przesyłki kurierskie nie muszą być zanoszone do Paczkomatu®, punktu nadania czy na pocztę. W tym czasie można zająć się pakowaniem kolejnych zamówień, a kurier w ustalonym miejscu i czasie odbierze gotowe przesyłki. Przy stałej współpracy z przewoźnikiem sporą zaletą dla klientów może być niska cena wysyłki. Sklep internetowy, który oferuje niższe kwoty nadania, ma przewagę nad innym, w którym towar jest taki sam lub podobny, ale wysyłka kosztuje znacznie więcej.

Kurier dla twojego sklepu – na co zwrócić uwagę?

Aby właściwie dopasować usługi kurierskie do potrzeb własnego sklepu internetowego, trzeba najpierw określić rodzaj i orientacyjną liczbę paczek. Gdy znasz swoje potrzeby, łatwiej będzie wyselekcjonować konkretne firmy kurierskie. Jeśli planujesz nadawać przesyłki o dużych gabarytach czy zagraniczne, musisz sprawdzić, która firma kurierska ma takie usługi w swojej ofercie. Jeśli jest ich kilka, zobacz, która oferuje niższe ceny i jakie ma opinie wśród innych klientów. Nawet gdy nie będziesz nadawać paczek o niestandardowych rozmiarach, koniecznie zapoznaj się z dokładnymi wymiarami przesyłek obsługiwanych przez danych przewoźników. Zwykle nieco różnią się one między sobą, więc może okazać się, że sprzedawany przez ciebie towar czy pudełka do pakowania wpiszą się idealnie w wymagania danego przewoźnika lub nieco poza nie wykroczą. Poza tym zwróć uwagę na oferowane przez firmę kurierską sposoby dostawy. Klienci cenią sobie wybór, dlatego warto dać im możliwość wyboru komfortowych sposobów dostaw – na wskazany adres, do Paczkomatu® czy punktu odbioru. W dużych i dynamicznie prosperujących sklepach internetowych warto wziąć pod uwagę wprowadzenie wysyłki za pośrednictwem różnych przewoźników, by jak najlepiej dopasować ofertę do klienta.

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone