Fotografia produktowa

Packshoty. Fotografia produktowa. Co to jest?

Od co najmniej kilkunastu lat konsumenci coraz częściej wybierają zakupy w Internecie. Razem ze wzrostem sprzedaży online rośnie też zapotrzebowanie na fotografię produktową. Pod tym hasłem kryją się wszystkie rodzaje zdjęć przedstawiających produkty przeznaczone do sprzedaży, od zdjęć na białym tle po zdjęcia aranżowane. Warto pamiętać, że odpowiednio wykonane zdjęcia mogą przesądzić o tym, czy dany produkt się sprzeda, czy też nie.

Czym jest studio fotografii produktowej?

Zarówno przeglądając oferty sklepów internetowych, jak i kolorowe reklamy produktów w czasopismach widzimy pieczołowicie wykonane zdjęcia. Takie zdjęcia wykonuje się właśnie w studio fotografii produktowej często przy użyciu drogiego wyspecjalizowanego sprzętu.

Profesjonaliści, którzy wykonują takie zdjęcia, mają za zadanie wykonać naturalne i atrakcyjne zdjęcia, które często muszą spełniać wyśrubowane normy portali sprzedażowych. Dobrze wykonane zdjęcia, często bardziej niż opis, mogą decydować o tym czy dany produkt się sprzeda, czy nie.

W studio fotografii produktowej spotkamy profesjonalistów, którzy potrafią robić świetne zdjęcia i mają olbrzymie doświadczenie. Dzięki temu mogą doradzać swoim klientom w jaki sposób przedstawić ich produkty w zależności od zamierzonego efektu.

Fotografia produktowa wymaga odpowiedniego sprzętu, nie tylko aparatów fotograficznych o wysokiej rozdzielczości, ale również statywów czy tak zwanych namiotów bezcieniowych. Do uzyskania wyrazistych zdjęć kluczowa jest też kwestia odpowiedniego oświetlenia w studio.

Jakie rodzaje zdjęć produktowych najczęściej się wyróżnia?

W zależności od przeznaczenia zdjęć oraz sposobu ich wykonania wyróżnia się kilka rodzajów zdjęć produktowych. Fotografowie najczęściej dzielą takie zdjęcia na następujące rodzaje:

Najbardziej popularny rodzaj fotografii produktowej to packshoty czyli zdjęcia na idealnie białym tle (choć zdarza się, że tło ma inny, ale nadal jednorodny, kolor). Produkty na takich zdjęciach muszą być wyraźne i pozbawione cieni. Wymaga to zastosowania nie tylko statywu, ale przede wszystkim odpowiednio ustawionego oświetlenia. Popularność tego rodzaju fotografii wynika to z faktu, że portale sprzedażowe bardzo często wymagają od sprzedawców lub producentów właśnie tego rodzaju zdjęć.

Zdjęcia aranżowane, jak sugeruje nazwa, przedstawiają główny produkt w otoczeniu innych przedmiotów. Wymaga to od fotografa nie tylko wyczucia stylu, ale i sporej dawki kreatywności. Wszystko po to by powiązać eksponowany przedmiot z innymi produktami podobnego typu lub lifestylowymi aranżacjami uzyskać spójny i ciekawy dla oka efekt. Takie zdjęcia cieszą się coraz większą popularnością głównie za sprawką mediów społecznościowych, gdzie często są wykorzystywane w trakcie promocji produktów. Nie zmienia to faktu, że tego typu zdjęcia doskonale uzupełniają też aranżacje w sklepach internetowych.

Zdjęcia odzieży często wyróżniane są jako osobny rodzaj fotografii produktowej. W tym przypadku jednak nie mówimy o zdjęciach typowo modowych, ale o prezentacji różnych elementów garderoby albo na płasko, albo na specjalnie przeznaczonych do tego manekinach. Mogą to też być zdjęcia na modelach. Zdjęcia odzieży to specyficzny rodzaj fotografii produktowej, bo na ich podstawie potencjalni klienci muszą ocenić nie tylko czy dany produkt im się podoba, ale także czy będzie później pasował do ich urody i sylwetki. Właściwa ekspozycja produktu na zdjęciu nie tylko pozwoli go sprzedać, ma tez szansę sprawić, że zadowolony klient będzie wracał do danego sklepu.

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone