Zdalne zarządzanie zespołem

Jak zwiększyć efektywność zespołu? 5 sprawdzonych sposobów

Wielu kierownikom ciężko zmobilizować swój zespół do pracy. Pracownicy są coraz mniej kreatywni i pomysłowi. Mnóstwo osób nie wykonuje swoich zadań w terminie. Są nawet tacy, którzy potrafią wiele godzin spędzić na rozmowach z innymi, na serfowaniu po internecie, a nawet na rozmowach telefonicznych z bliskimi. Jak zwiększyć efektywność zespołu w takim przypadku? Co zrobić, by zmobilizować pracowników do efektywnego działania? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi można znaleźć poniżej.

Analiza czasochłonności

By zmotywować swój zespół do pracy, najpierw trzeba przeanalizować dokładnie, co dane osoby powinny wykonać w konkretnym terminie. W wielu firmach zdarzają się bowiem sytuacje, że niektórzy pracownicy są przytłoczeni nadmiarem pracy, podczas gdy inni wykonają swoje obowiązki w zaledwie kilka godzin w ciągu dnia, po czym mogą cieszyć się czasem wolnym. Odpowiednie rozłożenie zadań na wszystkich pracowników to podstawa.

Systematyczna kontrola

Warto ustalić ze swoim zespołem, iż raz w tygodniu spotka się on, by przedstawić efekty swojej pracy. Jest to dobre rozwiązanie, by zmobilizować ludzi do tego, by terminowo wywiązywali się ze swoich obowiązków i by praca szła naprzód. Pracownicy, którzy wiedzą, iż np.: w każdy czwartek zostanie skontrolowane to, co zrobili w poprzednim tygodniu przyłożą się do pracy i kolejno będą wykonywać z listy zadań im powierzonych.

Mierzenie czasu pracy

Wielu pracodawców popełnia błąd, gdyż umożliwia pracownikom dostęp do rozmaitych rozrywek w czasie pracy. Najczęściej kończy się to tym, że zespół zamiast efektywnie pracować, spędza kilka godzin na kawie w kawiarniach, serfuje po internecie na pracowniczych komputerach itp. Warto już na wstępie ustalić pewne zasady, o których na bieżąco należy zespołowi przypominać. Dobrym pomysłem jest też pomiar czasu pracy. Dwie przerwy na kawę w ciągu dnia są wystarczające przy 8-godzinnym trybie pracy. Wychodzenie na lunch do pobliskich restauracji w czasie pracy zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem.

Zwiększenie produktywności zespołu

Warto poznać swoich pracowników, by wiedzieć kto w jakich zadaniach realizuje się najlepiej. Wielu kierowników popełnia też błąd, że kompletnie nie zna swojego zespołu, co oznacza, iż nie do końca wie, jaki potencjał drzemie w konkretnych osobach. Trzeba to jak najszybciej zmienić. Tym samym można zwiększyć produktywność zespołu, gdyż powierzy się konkretne zadania osobom, które doskonale odnajdą się w danej tematyce. Indywidualna mobilizacja także w tym przypadku. W przypadku jakichkolwiek problemów pracownicy także powinny wiedzieć, iż mogą liczyć na pomoc przełożonego.

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone