projekt logo i ulotki

Jak zaprojektować logo i ulotkę?

Branding firmy jest ważną częścią jej tożsamości skierowanej do konsumentów. Kluczową rolę odgrywa tutaj projekt logo. Sprawdź, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Eleganckie logo dla firmy

Psychologia koloru odgrywa ogromną rolę w przekazach, które wysyła logo dla firmy oraz w sposobie ich interpretacji. Badania pokazują, że konsumenci kojarzą ciepłe kolory, takie jak czerwony i pomarańczowy, z pasją, wigorem i energią. Z kolei chłodne barwy, takie jak zielony i niebielski, utożsamiane są ze spokojem, orzeźwieniem i naturą.

Kształty logo firmowego oznaczają więcej niż myślisz. Mogą wzmocnić ogólne znaczenie Twojej marki. Dodatkowo zapewniają dalszy wgląd w tożsamość i przekaz emocjonalny.

Okrągły projekt logo może przekazywać idee pozytywności, wytrzymałości, współpracy, a nawet kobiecości. Kwadratowe projekty lub takie, które używają ostrych, zdecydowanych krawędzi, kojarzą się z wyważeniem, symetrią, siłą, profesjonalizmem i wydajnością. Trójkątne logo może przekazywać silne, naukowe, prawne lub religijne komunikaty. Poziome linie projektu logo przekazują emocje związane ze spokojem i wspólnotą. Z kolei pionowe linie są bardziej związane z siłą i agresją.

Jak przygotować projekt logo?

Kiedy szkicujesz logo zastanów się nad czcionką. Co ciekawe, potrafi wiele opowiedzieć o Twojej marce. Możesz wybrać czcionkę szeryfową lub bezszeryfową. Trzymaj się z dala od ogólnych krojów pisma, które znajdziesz w każdym edytorze tekstu. Zrezygnuj z takich czcionek jak Times New Roman, Arial, Lucida Handwriting, Comic Sans, czy Georgia.

Logo dla firmy powinno świetnie wyglądać w różnych miejscach. Pamiętaj, że będzie ją reprezentować w materiałach drukowanych, mediach społecznościowych, na stronie internetowej i billboardach. Każda część logo ma być czytelna, niezależnie od jego rozmiaru. Upewnij się, że wygląda dobrze zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej. Zastanów się, jak będzie prezentować się na produktach promocyjnych, takich jak T-shirty, naklejki, notesy, czy kubki do kawy.

Jak zaprojektować ulotkę?

Odważne i jasne kolory przyciągną uwagę potencjalnych klientów, ale projekt ulotki musi również pasować do Twojej marki, branży i grupy docelowej. Pamiętaj, by nie przesadzać z liczbą kolorów. Postaraj się ograniczyć do dwóch lub trzech odcieni. Dzięki temu ulotka będzie wyglądać prosto i elegancko. Zastanów się też nad wersją czarno-białą, zwłaszcza jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem.

Zanim przejdziesz do treści i grafiki ulotki, pomyśl, dlaczego ją tworzysz. Chcesz reklamować wyprzedaż lub wydarzenie? Zamierzasz pokazać nowy produkt? A może chciałbyś po prostu szerzyć ogólną świadomość marki wśród grupy docelowej? Odpowiadając na takie pytania, stworzysz lepszy projekt ulotki.

Użyj prostych i zwięzłych słów, by przekazać konkretny komunikat. Pamiętaj, by umieścić wezwanie do działania. W ten sposób zachęcisz potencjalnych klientów do większego zaangażowania. Opracowując projekt ulotki, zastanów się nad kształtem i rozmiarem. Jeśli chcesz reklamować produkt lub zbliżające się wydarzenie, zdecyduj się na większą ulotkę. Mniejsze rozmiary lepiej sprawdzą się przy promocji sprzedaży i specjalnych eventów.

 

Otrzymuj nasz Newsletter:

Copyright © 2020 Invelio.
Wszelkie prawa zastrzeżone